Edina tema, ki obstaja, je neznanje ...

capitalize
capitalize
capitalize
capitalize
capitalize
capitalize

E
E
E
E
E
E

d
d
d
d
d
d

i
i
i
i
i
i

n
n
n
n
n
n

a
a
a
a
a
a



t
t
t
t
t
t

e
e
e
e
e
e
m
m
m
m
m
m

a
a
a
a
a
a

,
,
,
,
,
,

k
k
k
k
k
k

i
i
i
i
i
i

o
o
o
o
o
o

b
b
b
b
b
b

s
s
s
s
s
s

t
t
t
t
t
t

a
a
a
a
a
a

j
j
j
j
j
j

a
a
a
a
a
a

,
,
,
,
,
,


j
j
j
j
j
j

e
e
e
e
e
e




n
n
n
n
n
n

e
e
e
e
e
e

z
z
z
z
z
z

n
n
n
n
n
n

a
a
a
a
a
a

n
n
n
n
n
n

j
j
j
j
j
j

e
e
e
e
e
e


.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
Napaka
  • XML Parsing Error at 1:436. Error 9: Invalid character

Nacionalna zveza slepih (NFB) je objavila, da je prvi? slepi posameznik vozil vozilo v javnosti brez pomo?i slabovidne osebe. Na dirkališ?u je vozniške spretnosti preizkusil 35-letni Mark Riccobono, ki je od svojega petega leta starosti slep.

Mark Riccobono se pripravlja na vožnjo po dirkališ?u Daytona. Spretno se je izogibal oviram in varno pripeljal na cilj. Med vožnjo je neskon?no užival.

Konec meseca se bodo na sloviti dirkalni stezi Daytona na Floridi spet pomerili neustrašni ljubitelji hitrih avtomobilov. V senci velikega dogodka se je nedavno na stezo podala skupina znanstvenikov in inženirjev ter izvedla zgodovinski poskus. Mark Anthony Riccobono je bil za volanom hibridnega Forda Escape opremljenaga z nonvisual tehnologijo. Uspešno je prevozil 1,5 km cestnega odseka na znameniti progi Daytona International Speedway.  

Med vožnjo je spretno prehitel kombi in se ognil kartonastim škatlam, ki so mu jih predhodno namestili na pot. To mu je omogo?ila sodobna tehnologija, ki jo razvijajo že deset let v želji, da bi slabovidnim in slepim omogo?ili normalno udeležbo v prometu. Posebej prirejeno vozilo je opremljeno z laserskimi senzorji, ki posredujejo zbrane podatke šoferjevim rokam prek vibracij, ki mu povedo, kako ostro mora zavijati in v katero smer. Podloga njegovega sedeža je povezana z enakim sistemom in mu posreduje podatke, koliko mora zavirati ali pospeševati.

Anil Lewis iz mednarodne zveze slepih je pojasnil: »Pri?e smo pisanju zgodovine, slepim omogo?amo lažje življenje. ?e bi vprašal povpre?nega ?loveka, ?esa slepi ne morejo delati, bi nedvomno odgovoril, da ne morejo voziti. Dokazali bomo, da se motijo.« Seveda je za upravljanje vozila potrebno precej vadbe, da se voznik nau?i iz tresljajev izdelati miselno sliko ceste in ovir na poti. Vožnja z avtomobilom je dinami?na, razmere na cestiš?u se nenehno spreminjajo, zato je seveda trenuten sistem treba izpopolniti, da bi lahko zagotovili varno udeležbo slepih in slabovidnih v vsakodnevnem prometu. »Sprijaznil sem se že, da ne bom nikoli mogel voziti. Nisem se želel predajati željam, ki so bile videti neuresni?ljive. Naš projekt je dokaz, da se lahko velike sanje z zadostnimi sredstvi in gore?o željo uresni?ijo, s predanostjo lahko dosežemo nepredstavljive stvari,« je navdušen Mark. Isto?asno je priznal, da še vedno obstajajo psihološke ovire, ki jih bo treba premagati, preden se bodo ljudje sprijaznili, da so lahko slepi soudeleženci v prometu: »Prakti?no nih?e ne verjame, da bi lahko slepi kadar koli vozili. Potrebno bo veliko dela, da javnost prepri?amo, da lahko upravljamo posebej prirejena vozila.«

vir: TORC

 


( 0 Glasov )

Dodaj komentar

Spletni bonton


Skupaj lahko naredimo splet prijaznejši. Upoštevajte spletni bonton in pred objavo razmislite, kaj vaš komentar pove drugim o vas.

?e pri komentarjih naletite na težavo ali napako, nam to sporo?ite, za kar se vam vnaprej zahvaljujemo.


Varnostna koda
OsveĹľi


V spodnjem polju z miško sestavite sliko tako, kot je prikazana v zgornjem desnem kotu tega polja!Joomla CAPTCHA

Prijava



Donacije

Donirati je možno preko varnega sistema za pla?evanje preko interneta Paypal.
Že vnaprej se zahvaljujemo za prispevek, ki ga bomo porabili za stroške naših podvigov in za ohranjanje naše spletne strani.

Prevajalnik